Instrukcja użytkownika Informatora o Terminach Leczenia
- Kliknik aby przejść do sekcji - Od czego zacząć?
- Kliknik aby przejść do sekcji - Do jakiego lekarza/szpitala/programu lekowego chcesz się dostać?
- Kliknik aby przejść do sekcji - Chcesz dostać się do lekarza/szpitala/programu lekowego w konkretnym województwie?
- Kliknik aby przejść do sekcji - Chcesz dostać się do lekarza/szpitala/programu lekowego w konkretnej miejscowości?
- Kliknik aby przejść do sekcji - Chcesz dostać się do lekarza pracującego w konkretnym szpitalu/w konkretnej przychodni?
- Kliknik aby przejść do sekcji - Jak czytać informacje z wyników wyszukiwania?
- Kliknik aby przejść do sekcji - Jesteś osobą niepełnosprawną albo opiekujesz się osobą niepełnosprawną?
- Kliknik aby przejść do sekcji - Interesują Cię dane statystyczne o liczbie osób, które czekają w danym miejscu?
- Kliknik aby przejść do sekcji - Do czego służy przycisk „Inne miejsca”?
- Kliknik aby przejść do sekcji - Przeglądarki obsługiwane przez Informator o Terminach Leczenia
- Kliknik aby przejść do sekcji - Jak zgłosić uwagę dotyczącą działania Informatora o Terminach Leczenia?
- Kliknik aby przejść do sekcji - Podstawa prawna
- Kliknik aby przejść do sekcji - Chcesz wiedzieć więcej o listach oczekujących?
Sprawdź, gdzie najszybciej dostaniesz się do lekarza.
Masz skierowanie? Chcesz dostać się do lekarza specjalisty, do którego skierowanie nie jest potrzebne? Sprawdź jak to najszybciej zrobić.
Od czego zacząć?
Sprawdź na skierowaniu czy lekarz, który wystawił skierowanie zadecydował, że musisz być przyjęty jak najszybciej (na skierowaniu znajduje się wtedy najczęściej napis „cito” lub „pilne”) - zaznacz opcję przypadek pilny. Jeżeli nie – wybierz opcję przypadek stabilny.
Jeżeli skierowanie do lekarza nie jest potrzebne, zadecyduj sam, którą opcję wybrać. Pomocna może być konsultacja z lekarzem, pod którego jesteś opieką (np. lekarz poz).
Wybierz jedną z kategorii:
Przypadek stabilny to sytuacja, w której nie wymagasz pilnej wizyty u lekarza.
Przypadek pilny to sytuacja, w której jak najszybciej musisz uzyskać pomoc specjalisty (najczęściej wtedy na skierowaniu masz napisane „cito”, „pilne”).
Jeśli potrzebujesz świadczenia dla dzieci zaznacz pozycję świadczenia udzielane dzieciom.
W wynikach wyszukiwania pojawią się świadczeniodawcy udzielający świadczeń dla dzieci.
Do jakiego lekarza/szpitala/programu lekowego chcesz się dostać?
Spójrz co jest napisane na skierowaniu.
W polu „jakiego świadczenia szukasz?” wpisz przynajmniej 3 litery. System podpowie Ci listę wyboru. Wybierz jedną z propozycji.
Jeżeli nie zależy Ci na konkretnym miejscu leczenia, naciśnij przycisk „Wyszukaj”.
Pojawiło się dużo wyników.
Pierwsze z nich pokazują miejsca, gdzie powinieneś zostać przyjęty jak najszybciej.
Chcesz dostać się do lekarza/szpitala/programu lekowego w konkretnym województwie?
Wybierz konkretne województwo. Następnie naciśnij przycisk „Wyszukaj”.
Chcesz dostać się do lekarza/szpitala/programu lekowego w konkretnej miejscowości?
Wpisz przynajmniej 3 pierwsze litery z nazwy miejscowości. System podpowie Ci listę wyboru. Wybierz jedną z propozycji. Następnie naciśnij przycisk „Wyszukaj”.
Chcesz dostać się do lekarza pracującego w konkretnym szpitalu/w konkretnej przychodni?
Naciśnij przycisk „pokaż dodatkowe opcje wyszukiwania”.
Potem wypełnij pole „wpisz nazwę szpitala/przychodni”. Wystarczą 3 litery z nazwy. Pojawi się lista podpowiedzi.
Możesz również wpisać więcej szczegółowych danych.
Miejsce udzielenia świadczeń oznacza nadaną przez szpital/przychodnię nazwę własną np. oddziału szpitalnego, poradni specjalistycznej, pracowni diagnostycznej, w których są udzielane świadczenia.
Jak czytać informacje z wyników wyszukiwania?
Zawsze na pierwszym miejscu pojawi się szpital/przychodnia gdzie możesz zostać najszybciej przyjęty.
Po lewej stronie pojawi się nazwa takiego miejsca, jego adres i nr telefonu do rejestracji.
Możesz zobaczyć to miejsce na mapie, wybierając przycisk „Pokaż na mapie”. Brak przycisku oznacza, że współrzędne geograficzne miejsca są sprawdzane.
Przy ikonie kalendarza możesz zobaczyć pierwszy wolny termin. Pierwszy wolny termin to data, w której najszybciej możesz zostać przyjęty. Pamiętaj, że jest ona aktualna w dniu wskazanym w informacji „stan na…”.
Jeśli przy pierwszym wolnym terminie widnieje zapis nie dotyczy oznacza to, że w przypadku tych świadczeń nie musi określać pierwszego wolnego terminu udzielenia świadczenia
Przy kolejce danego świadczeniodawcy może wyświetlać się informacja Zwolnienie ze sprawozdawczości w związku z leczeniem Covid-19 oznacza to, że świadczeniodawca może być zwolniony z przekazywania informacji o pierwszym wolnym terminie udzielenia świadczenia oraz o danych statystycznych. Są to świadczeniodawcy którzy otrzymali polecenie, lub na których został nałożony obowiązek udzielania świadczeń opieki zdrowotnej pacjentom z podejrzeniem lub potwierdzonym zakażeniem Covid-19.
Jeżeli w rejestracji uzyskałeś inną informację niż podana na stronie, skorzystaj z opcji „Zgłoś uwagi” (przycisk po prawej stronie).
Uwaga: Jeśli przy danej kolejce świadczeniodawcy wyświetla się informacja: Zwolnienie ze sprawozdawczości w związku z leczeniem Covid-19 będziesz mógł zgłosić uwagę dotyczącą tylko nieaktualnych danych adresowych.
Jesteś osobą niepełnosprawną albo opiekujesz się osobą niepełnosprawną?
Skorzystaj z opcji „Pokaż udogodnienia”, naciskając na przycisk o tej nazwie po lewej stronie.
Pokażą się udogodnienia, które są w danym miejscu (parking, winda, podjazd lub łazienka dla osób niepełnosprawnych). Brak przycisku oznacza, że dane o udogodnieniach nie zostały przekazane do NFZ.
Interesują Cię dane statystyczne o liczbie osób, które czekają w danym miejscu?
Skorzystaj z opcji „Więcej danych”. Sprawdzisz liczbę osób oczekujących, liczbę osób skreślonych i czas oczekiwania. Po rozwinięciu się listy z informacjami, na dole zobaczysz na jaki miesiąc i rok te informacje są aktualne.
Liczba osób oczekujących oznacza ile osób było wpisanych na listę oczekujących na koniec miesiąca. Liczba ta nie uwzględnia osób kontynuujących leczenie oraz osób z uprawnieniami do korzystania ze świadczeń poza kolejnością.
Liczba osób skreślonych oznacza ile osób w ciągu miesiąca zostało skreślonych z listy oczekujących z powodu udzielenia świadczenia.
Średni czas oczekiwania oznacza ile dni czekały średnio osoby, którym udzielono świadczeń.
Liczba udzielonych świadczeń endoprotezoplastyki oznacza ile świadczeń endoprotezoplastyki stawu biodrowego lub kolanowego wykonał we wskazanym roku szpital. Liczba ta obejmuje zarówno dane dotyczące operacji pierwotnych, jak i rewizyjnych.
Do czego służy przycisk „Inne miejsca”?
Naciskając na przycisk „Inne miejsca” zobaczysz gdzie jeszcze przez dany szpital/daną przychodnię możesz zostać przyjęty (np. na innej ulicy). Sprawdź jakie są pierwsze wolne terminy w tych miejscach, bo mogą się różnić.
Co oznacza brak przycisku „Inne miejsca”?
To znaczy, że dany szpital/dana przychodnia udziela dane świadczenie w jednym miejscu.
Przeglądarki obsługiwane przez Informator o Terminach Leczenia
Portal działa najlepiej w najnowszej lub przedostatniej wersji tych przeglądarek:
Uwaga: każda przeglądarka musi mieć włączone pliki cookie i obsługę JavaScriptu.
Jak zgłosić uwagę dotyczącą działania Informatora o Terminach Leczenia?
Jeżeli masz uwagi lub sugestie techniczne dotyczące działania informatora, wyślij wiadomość na adres terminyleczenia.serwis@nfz.gov.pl
Podstawa prawna:
NFZ publikuje otrzymane od szpitali/przychodni informacje z zakresu list oczekujących zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz.1398, z późn. zm.)